donderdag 19 april 2012

Bi-curiousness - Gastblog van 'Bi-babe'

Hoi lieve Bloglovers! Eindelijk is het zover ik heb de eer gekregen om een guest-blog te schrijven voor ACE! En wel vanwege een vooraanstaand aspect van mijn eigen persoontje: bi-curiousness (of: bicuriousity). Schrik niet, dit is geen taboe meer! Vrouwen zijn lekker. Ja sorry dat vind ik echt. Wel ben ik er achter gekomen dat ik op andersoortige vrouwen val dan de meeste mannen. Mijn huisgenoot en ik houden vanaf de bank vaak uitgebreide keuringen en waar hij op ‘echte babes’ (rondborstige, blonde, hersenloze vrouwen) geilt, heb ik een voorkeur voor vrouwen die er wat minder doorsnee uit zien. Donker haar, blauwe ogen en vooral niet dik, want dik is vies (ook bij mannen).


Nu hoor ik jullie denken: Wat is dat eigenlijk, bi-curious zijn? Tja het is een vaag begrip en wordt op allerlei manieren uitgeleefd. Wikipedia legt het begrip als volgt uit: Bi-curious is a term used to refer to people of a heterosexual or homosexual identity who, while showing some curiosity for a relationship or sexual activity with a person of the sex they do not favor, distinguish themselves from the bisexual label. The term is sometimes used to describe a broad continuum of sexual orientation between heterosexuality and bisexuality. The terms heteroflexible and homoflexible are also applied to bi-curiosity, though some authors distinguish heteroflexibility as lacking the "wish to experiment with ... sexuality" implied by the bi-curious label.

Ik heb zelf een super leuke, serieuze relatie met een man, maar vind nog steeds dat vrouwen er mogen zijn. Dat je met een vrouw hebt gezoend hoeft niet meteen te betekenen dat je bi-curious bent. We worden allemaal wel eens zo lam dat we niet meer weten wat we doen of hebben een scharrel die het wel ziet zitten als je met andere chicks staat te tongen. Meiden die bi-curious zijn, zijn geïnteresseerd in andere meiden op seksueel vlak. Heb je dus wel eens gedacht; wow dat is een lekkere chick, of werd je geil toen je met een meisje stond te zoenen: jij bent bi-curious. Het kan ook zo zijn dat je het allemaal nog niet zeker weet, maar het wel heel leuk vind te experimenteren met zowel jongens als meisjes, ook dan: bi-curious. Ook kan het zo zijn dat je al het een en ander hebt ‘uit-gespookt’ met meisjes. Ikzelf heb met bijna evenveel meisjes als jongens gezoend en regelmatig met meisjes liggen vozen, maar ik zie mezelf niet als bi-seksueel. Bi-seksuelen hebben namelijk relaties met mannen en vrouwen, maar een relatie met een vrouw is niets voor mij, omdat ik een piemel echt niet kan missen in een relatie. Ik mis het wel hoor, de zachte ‘lippen’ van een vrouw....

Dus; ben je voor mannen in een relatie, maar geil je ook vrouwen: BI-CURIOUS!

xoxo

Bi-babe

3 opmerkingen:

  1. Ik vind het prima dat je bi bent, maar ga niet zeggen "dik is vies" want jij zou het zelf ook niet leuk vinden als mensen zouden zeggen "bi is vies". Nu ben ik niet dik maar er zijn een hoop meisjes die zig erg onzeker voelen hierover en als iemand van hetzelfde geslacht dan ook nog eens een bevestiging geeft dat dik niet mooi is help je die mensen aardig de put in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Biseksuelen hebben niet persé relaties met mannen en vrouwen, dat is echt onzin. Biseksuelen voelen zich seksueel aangetrokken tot mannen en vrouwen en hebben/willen er dan seks mee. Over romantische gevoelens zegt dat niets.
    Er is ook nog zoiets als romantische orientatie. Je kunt prima heteromantisch en biseksueel zijn (zoals vele bicurious gevallen). Persoonlijk ben ik aromantisch en panseksueel; ik neuk mensen die ik aantrekkelijk vind, ongeacht hun geslacht, maar ik heb met niemand romantische relaties. Dat is overigens geen keuze, ik kan gewoon niet verliefd worden, het zal wel iets hormonaals zijn, maar idgaf.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een ongemakkelijke reactie achter!